Toolkit fase 2

De modulaire videotool maakt het mogelijk voor gebruikers om korte video’s over Tilburg samen te voegen en zo een eigen video te maken over de stad. In 2017 hebben we die tool verder uitgebouwd samen met LiveWall. Gedurende het jaar maakte LiveWall diverse video’s in en om de stad, op basis van thema’s als cultuur, stadswandeling, onderwijs en podia. Een deel hiervan is reeds opgeleverd. Deze video’s zijn te vinden op video.merktilburg.nl. De videotool is ook via de algemene url merktilburg.nl te benaderen.

Ter promotie van de beeldbank en de videotool hebben we een video ontwikkeld en gedeeld via social media. Sinds de lancering van video.merktilburg.nl op 20 juli zijn er 60 video’s gemaakt en verstuurd. Ook zijn er partijen die gebruikmaken van de mogelijkheid om via Citymarketing een video te produceren omdat wij beschikken over een grote database met beeldmateriaal gevuld door Livewall. Externe partijen kunnen voordelig een eigen video maken gecombineerd met beelden uit deze database, deze video wordt bij Citymarketing Tilburg afgenomen. (verdienmodel). Zo namen Tilburg University en Midpoint Brabant in 2017 meerdere video’s af.

Video met uitleg over de videotool

Naast de foto’s en video’s hebben we ook teksten, infographics en foldermateriaal toegevoegd aan merktilburg.nl.

Een andere toolkit waar Citymarketing een rol in heeft gehad is die van Get Ahead in Europe: een portaal en initiatief van Gemeente Tilburg, Gemeente Waalwijk en Port of Rotterdam. De toolkit heeft als doel ondernemers in de logistieke sector te ondersteunen in hun gesprekken met potentiële verladers. We zetten de supply chain MidBrabant – Port of Rotterdam hiermee goed op de kaart. Citymarketing heeft een adviserende rol gehad als onderdeel van de projectgroep.

Video, onderdeel van toolkit Get Ahead in Europe

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden