Voorbeelden van Social Innovation in de schijnwerpers

Tilburg is een stad van sociale innovatie, waar mensen krachten bundelen en creatieve, maatschappelijke initiatieven opzetten voor een duurzamere wereld. Daar zijn we trots op en dat dragen we dan ook graag uit naar de rest van Tilburg en Nederland. Daarom zetten we in 2017 drie voorbeelden van sociale innovatie in de schijnwerpers:

Wall of Rights tentoonstelling, Human Rights Tattoo

Van 10 september tot 7 oktober werd het kunstwerk Human Rights Wall van de Tilburgse kunstenaar Sander van Bussel tentoongesteld op de Heuvel. Daarmee werd het project Human Rights Tattoo eindelijk fysiek verbonden aan de stad waar het is geboren. De tentoonstelling kreeg veel aandacht in de media.

Citymarketing heeft het mogelijk gemaakt om de expositie te realiseren en heeft tevens de promotie verzorgd. Omdat de cijfers vanuit Human Rights Tattoo niet op tijd zijn vrijgegeven kan niet worden aangegeven wat de partnerbijdrage was.

Refugee Team Tilburg

Het Refugee Team Tilburg zorgde er in 2017 voor dat verschillende Tilburgse statushouders aan de slag gingen bij diverse sportevenementen in de regio, waardoor zij in contact kwamen met mede-Tilburgers en Tilburgse evenementen.

The Awesome Foundation Pitch

In 2017 kregen Tilburgers elke maand de kans om hun project te pitchen bij The Awesome Foundation, waarmee ze duizend euro konden winnen. Ben Smit, citymarketeer bewoners en bezoekers, is als trustee verbonden aan dit mooie project. Daarnaast zetten we gesteunde projecten maandelijks in de spotlights via onze social media-kanalen. In de Buurt Tilburg schreef overigens een mooi artikel over The Awesome Foundation.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden