Refugee Team Tilburg

Een groot deel van de statushouders in de gemeente Tilburg zit werkeloos thuis, maar wil zich graag inzetten voor de maatschappij als stagiair of vrijwilliger. Daarom organiseerde Refugee Team Tilburg in 2017 drie activiteiten waar statushouders als vrijwilliger aan konden deelnemen.

Vijftien vrijwilligers zetten zich drie dagen in bij de Tilburgse marathon. Hetzelfde aantal was twee dagen aanwezig bij de Obstacle World. En maar liefst vijfentwintig vrijwilligers leverden vijf dagen lang een bijdrage tijdens de Warandeloop.

Het is een prachtig voorbeeld van social innovation, waar de behoeften van twee partijen elkaar perfect aanvullen: de behoefte aan vrijwilligers vanuit de sportevenementen en de behoefte aan werkervaring en contact met mede-Tilburgers vanuit de statushouders. Vijf gemotiveerde statushouders volgden – gemotiveerd door de ervaring die ze opdeden tijdens een sportevenement – een e-learning tot verkeersregelaar. Zij kregen vervolgens een klus bij een evenement in Utrecht.

Citymarketing heeft ervoor gezorgd dat het Refugee Team aan de slag kon bij de drie eerder genoemde evenementen en zorgde ervoor dat de vrijwilligers een prominente rol konden vervullen. En met succes; een aantal van hen heeft er zelfs een nieuwe klus aan overgehouden.

Naast Citymarketing was er ook support vanuit andere partijen en vanuit de evenementen zelf. De financiële bijdrage van Citymarketing van 20% van de totaalbijdrage.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden