Meer berichtgeving via social media

In 2017 vergrootte Citymarketing Tilburg het bereik en de zichtbaarheid van de stad. We namen een actieve rol in om mooie verhalen uit de stad te delen op onze social media-kanalen en deden dat op een structurele manier. Daardoor steeg het aantal volgers op de kanalen.

We monitorden elk bericht dat werd geplaatst en haalden daar waardevolle inzichten uit over wat goed werkt en wat niet, en over wat mensen graag lezen. Met die inzichten wisten we de daaropvolgende berichten steeds beter af te stemmen op de behoeften van de doelgroepen.

We zetten niet alleen onze eigen kanalen in om het bereik en de zichtbaarheid te vergroten, maar benutten ook tal van externe kanalen. Maandelijks ontvingen we influencers uit zowel binnen- als buitenland die Tilburg vanuit hun eigen expertise (bijvoorbeeld food, cultuur of mode) belichtten, zoals:

Vetex Bart
Focus on Foodies
Theemo
Travel Vlog IV
Styled by Romy

Tientallen influencers met communities variërend van 500 tot ruim 80.000 volgers en een bereik van ruim 2 miljoen werden ingezet om Tilburg te promoten.

Daarnaast maakten we in 2017 tien interviews samen met Tilburg.com voor de rubriek ‘Ongezouten’. Met deze interviews gaven we creatieve Tilburgers een podium om hun visie te delen over de stad.

Deze content vormde een waardevolle aanvulling op de content van de eigen kanalen van Citymarketing Tilburg.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden