EK Vrouwenvoetbal 2017

In samenwerking met gemeente Tilburg en de KNVB nam Citymarketing Tilburg actief deel aan de organisatie van het Europees kampioenschap vrouwenvoetbal 2017. Fans uit heel Europa kwamen naar Tilburg om hun favoriete voetbalteam aan te moedigen. In totaal werden er vier groepswedstrijden en een kwartfinaleduel afgewerkt in het Koning Willem-ll stadion in Tilburg.
Vanaf honderd dagen voor de start van het EK Vrouwen 2017, werden er allerlei voetbalactiviteiten georganiseerd om het toernooi en de sport te promoten. Deze aftrap vond plaats op het Pieter Vreedeplein.
Voorafgaand aan de wedstrijd van het Nederlands elftal tegen België vond er een speciale promotie plaats. Het zogenoemde ‘balletje hooghouden’ en de drie dragqueens haalden de voorpagina van het Brabants Dagblad en landelijke nieuwszenders als RTL en SBS6.

Het toernooi overtrof alle verwachtingen en verbrak alle bestaande records. Een kleine greep uit de hoogtepunten:
– Dit toernooi brak het recordaantal kijkers op televisie en online.
– In totaal bezochten 240.045 mensen de wedstrijden in de stadions. Een record!
– Nederland is het eerste gastland dat erin slaagde om alle wedstrijden van het thuisland uit te verkopen. In totaal waren dat zes wedstrijden met 110.897 bezoekers.
– Een recordaantal bezoekers van een vrouwenvoetbalinterland: 28.182 bezoekers tijdens de finale.
– Tilburg was onderdeel van het grootste EK vrouwenvoetbal ooit. Voor het eerst deden er zestien teams mee.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden