Eenduidig beeld van Tilburg als evenementenstad

Afgelopen jaar droegen veel evenementen bij aan het beeld van Tilburg als evenementenstad. Een evenement organiseren we niet zomaar in Tilburg, het moet wel bij het Tilburgs karakter passen en het moet trendsetters en creatieve pioniers aanspreken. Aan de volgende evenementen heeft Citymarketing Tilburg een bijdrage geleverd:

– Festival van het LevensLied
– Festival Mundial
– Draaimolen
– Aus Berlin
– EK Masters Hockey
– WK herdershonden
– Beirut & Beyond
– Marathon Tilburg
– Meimarkt Tilburg
– Obstacle Run
– Tilt Festival
– Spoormarkt
– Spruitfestival
– Boeken rondom het Paleis

En in het bijzonder:

Woo Hah: tijdens de vierde editie van hiphopfestival Woo Hah in Tilburg zat de camping helemaal volgeboekt en waren er elke dag 15.000 bezoekers. Deze groep bestond uit ongeveer 5.000 internationale personen van in totaal 40 verschillende nationaliteiten, waaronder 60 Amerikanen en 800 man uit Engeland.

Najaarscampagne van Poppodium 013: In een concept gedreven visuele spot werd het najaarsprogramma van Poppodium 013 uitgelicht. De inzet was om dit jaar niet mensen te bereiken via nationale televisie, maar ook online via YouTube, Facebook en Instagram. Het programma bereikte op de televisie bijna 2.5 miljoen mensen, waarbij de spot gemiddeld 1,4 keer per persoon werd bekeken. Op social media werden ruim 640.000 unieke mensen bereikt.

Warandeloop (Safarirun): In 2017 verhuisde de Warandeloop van de Oude Warande naar het evenemententerrein van de Beekse Bergen. Vooral de Safarirun, een nieuw onderdeel, was een schot in de roos. Tijdens het fun-hardloopevenement liepen deelnemers pakweg 5 kilometer bij zonsopgang over de paden en soms zélfs door dierenverblijven van Safaripark Beekse Bergen. Er kwam een recordaantal van 6.500 deelnemers af op de eerste editie.

Citymarketing heeft bijdrage geleverd aan ruim 50 events. Elke organisatie en elk event is uniek en derhalve is elke bijdrage vanuit ons anders en specifiek maatwerk. Wij zijn met name bezig met het verbinden van partijen om op die manier een groter bereik te kunnen realiseren.

Acties vanuit Citymarketing zijn gericht op meer bezoekers en meer aandacht in de media. Wij geven hier advies is, maar ook financiële ondersteuning. Zonder deze financiële bijdrage komen events minder of zelfs niet in beeld bij de beoogde doelgroep met als resultaat minder bezoekers, minder opbrengsten en minder versterking van het imago Tilburg evenementenstad. De financiële bijdrage van Citymarketing is een kleine 10% ten opzichte van het geheel.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden