De Tilburgse Kermis nieuwe stijl

Citymarketing Tilburg vervulde in 2017 een adviserende, ondersteunende en deels uitvoerende rol in het tweewekelijks overleg van de Kermis Werkgroep Stakeholders (KWS). Deze werkgroep richt zich op het overbrengen van de kermisbeleving via social media. Tilburg.com, KermisFM, Wij Zijn Tilburg, Citymarketing Tilburg, stichtingen en horecaondernemers werkten nauw samen bij het maken en delen van content. Onze focus was social media en samen genereerden we 219 nieuwsberichten, 119 agenda-items en 3.085 foto’s. Daarnaast werden de sfeergebieden de Piushaven en het Dwaalgebied verbonden met de Tilburgse Kermis door diverse activiteiten. De kermis zelf kreeg een extra impuls met Dinner in the Sky, PuurNL en het Tirolerplein. Dit willen we in de komende jaren voortzetten. Al deze initiatieven zijn bedacht in de KWS bijeenkomsten en dus ook op initiatief van Citymarketing.

Instawalk

Ook organiseerden we een Instawalk met 37 social influencers. Met deze actie genereerden we meer exposure voor het Instagram-account van de Tilburgse Kermis. De spin-off voor Citymarketing Tilburg was de nieuwe relatie met een nieuw social netwerk.

Analyses en ervaringen

Juliëtte Bool maakte haar afstudeeropdracht over het betrekken van de culturele voorhoede bij de Tilburgse Kermis. Dit verslag biedt waardevolle analyses en ervaringen die we gebruiken bij de volgende edities van de Tilburgse kermis.

Landelijke exposure

Ria van Dijk, ook wel bekend als de 97-jarige ‘schietvrouwe’, schiet sinds haar zestiende ieder jaar op de Tilburgse Kermis. Al vanaf 1936 laat ze ieder jaar een foto maken als ze raak schiet in de schiettent. Citymarketing Tilburg zorgde ervoor dat haar verhaal landelijk nieuws werd. NRC en RTL Nieuws gaven Ria een podium. En ook lokale en regionale media – waaronder Brabants Dagblad, Omroep Brabant, Tiburgse Koerier, Omroep Tilburg en Kermis FM – besteedden aandacht aan dit prachtige verhaal. In 2016 resulteerde dit al in een bijzondere kunstexpositie, waar alle foto’s van Ria te zien waren. Zelf was zij de eregast tijdens die feestelijke opening van deze expositie in Cinecitta. Zonder Citymarketing was er geen sprake geweest van dit project.

Citymarketing heeft ten opzichte van het totaal van alle betrokken partijen een financiële bijdrage van 10% geleverd.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden