Creatieve middelen voor TOP en Purple

Nieuwe studenten komen terecht in een nieuwe stad, die zij nog helemaal moeten ontdekken. Citymarketing helpt hen daar graag bij, enerzijds om studenten wegwijs te maken, maar ook om hun binding met de stad te versterken. Speciaal voor de TOP Week hebben we daarom – samen met 013 Straatjes – Experience Tilburg ontworpen, een spel dat is gebaseerd op Monopoly en dat studenten op een speelse manier laat kennismaken met alle hotspots van de stad. Ruim 1.500 studenten namen deel aan dit spel.

Tijdens meeloop- en introductiedagen ontvingen alle nieuwe studenten een introductietasje. Wij vulden die tasjes onder andere met Tickets to Tilburg: speciale bonnen van partijen uit de stad die interessant zijn voor studenten. Wij zochten de samenwerking op met die partijen en bedachten samen leuke incentives om studenten in aanraking te brengen met de parels van de stad.

Vijfduizend tasjes met tickets uitgedeeld aan alle nieuwe studenten die deelnamen aan de TOP Week en Purpleweek.

Een paar dagen voorafgaand aan de TOP Winterweek vinden de Registration Days plaats. Alle internationale studenten moeten zich dan registreren. Op dat moment weten zij vaak nog niets over de stad die gedurende minimaal zes maanden hun woonplaats gaat zijn. Wij hebben hen daarom op weg geholpen met verschillende tools.

In de TOP Winterweek heetten we de internationale studenten welkom in de stad met het spel Taste & Experience Tilburg (TET Walk), dat we samen met 013 Straatjes ontwikkelden. Aan de hand van een stadswandeling met culinaire tussenstops maakten de studenten kennis met Tilburgse hotspots én lekkernijen, zoals Broodje Jantje, Schrobbelèr en snert.

Daarnaast organiseerden we de Bike Experience in de Wagenmakerij met diverse activiteiten, zoals een fietsworkshop, een wedstrijd slowbiking, een stuntshow van professionele BMX’ers en een plek waar studenten hun eigen fiets konden pimpen. Het doel: internationale studenten met plezier, maar vooral ook veilig door de stad te laten fietsen.

De introductieweken van TOP en Purple worden ondersteund door commerciële- en overheidspartijen. Naar schatting is de bijdrage van Citymarketing 5% van het totaalbudget van de introductieweken.

Fietsworkshop voor vierhonderd internationale studenten

Facebook Citymarketing Tilburg: 161.000 weergaven, 47 keer gedeeld en 595 likes.

Jaarverslag 2017
Marketing Tilburg

Tivolistraat 4-6
5017 HP Tilburg

info@marketingtilburg.nl
www.marketingtilburg.nl

Marketing Tilburg
© Alle rechten voorbehouden